Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Allergihund

Kategori: Allmänt

Jag kan lätt sucka och stöna över det fakta att Kodi behöver badas 2 ggr i veckan. Att jag behöver dammsuga/skura varannan dag, samt storstäda en gång i veckan där jag byter sängkläder mm. Att ha en allergisk hund är ett gissel. Men fick idag en uppenbarelse efter att träffat en gamal bekants CC,som trotts medicinering kliade isönder mer eller mindre hela sig. Var satans otäckt att se hur illa det kan bli/vara. Att ha en allergisk hund är nog det läskigaste jag erfarat med tanke på behandling. Det finns ju typ inget, iaf inget bra för hunden genom hela livet. Att ha en multiallergiskhund som Kodi som faktist inte kräver mer än detta. Vem fasen är jag att klaga? var väldigt uppfriskade för mitt sinne att detta möte hände. Kommer inte höra mig klaga över det lilla jag gör med Kodi nått mer det kan jag låva.

min vackra klådi ;-)





KOMMENTARER:

  • Helen säger:
    2010-11-01 | 21:56:15
    Bloggadress: http://home.swipnet.se/malle

    Oj, låter jobbigt i alla fall! Vad går hon på för behandling? Husses första hund (en bullterrier) var allergisk mot dammkvalster. Hon gick första tiden på kortison men sedan fick hon sprutor(hyposensibilisering) mot allergin och blev bra av det. Hon fick sina sprutor livet ut dock men utan några symptom. Och hon var jättedålig innan de upptäckte vad som var fel på henne.

Kommentera inlägget här: