Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

hundarna=livet

Kategori: Allmänt

Så glad att Moha blivit sig själv igen sen vi skaffa Blända. Bara att inse att hon inte är nån ensamhund. Hon vill ha "sina kluttisar" för att må bra och så är det bara. Inte bara det att hon är piggare och gladare i vardagen så funkar träningen nu också mycket bättre. Lite konkurrans är bara bra för henne. Fasen vad laddad hon är nu 'ler'.
Idag blev det lite finslip på ingångarna från 3:ans ruta, 3.ans inkallning (med ställande/läggande) samt fotgående där jag idag bara belönade attityden, vill ha en glad hund i fotgåendet.
Blända fick testa target för första gången, både mussmatta samt targetstick. Gick hur bra som helst. Jobbar dock mest (såklart) fortfarnde med leken. Hon har ett jäkla ägarbehov så jobbar på bytelshandeln massor just nu. Men vad ska jag säga. Mitt liv suger i mån och mycket just nu (massa skit jag inte vill tynga er med) Men tacka vet jag hundarna. De gör helt klart livet värt att leva *hjärta*



Kommentera inlägget här: