Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

borde blogga oftare

Kategori: Allmänt

Detta är mitt absolut största problem när det gäller bloggandet. Det händer alldeles förmycket och jag bloggar alldeles för sällan vilket gör att det mesta faktist rinner ut i sanden. Ja ja säger "jag ska bättra mig" typ varje gång men det lär ju tydligen INTE hända så här kommer allt och inget i korthet.

Rehab: Varit med Ewony och Moha till Stefan Ryden där vi för första gången testade hans viktfördelningsplatta. Ewony: fram 50/50 bak: 7% viktskillnad på det opererade benet. Jag sa att jag skulle para Ewony om alla tester var UA, nu fick jag tyvärr nöja mig med 10UA samt ett VG inte fy skam för en 8åring. Men som Stefan sa : Terese hon är 8år har jobbat hårt hela livet samt har en skada, chanserna att det är 100 är väldigt små, är idag bara 2% unga individer som blir 100%.
Och det var hon ju heller inte, Han rekomenderade mig varken eller ang parningen, bara att hom låg SÅ nära tyckte han var fantastiskt (man räknar allt innom 5% som friskt/normalt).
Men jag är sann till mitt ord, alltså blir det inte en sista kull på min prinssesa hur ont det än må göra. Drömmar är ju till för att drömas trotts allt.
Moha däremot var dagerns överraskning. Direkt hon ställt sig på vågen sa Stefan "detta är en lydnashund va?" Hmm Ja säger jag, Skillde nästan 4% höger mot vänster. Ajaja dumma matte. Kanske bra att träna sin hunds båda sidor eller? Har nu lärt mig min läxa och de verse freestylemovs vi förut kört har annamas i vardagen för att bygga upp henne.
Tillskott: Vi pratade också om tillskott. Stefan blev väldigt förvånad att jag inte gav nått till Moha som ändå är 4år och har c-höfter. Han menade på att man ska börja ge sin hund under hård träning/tävling vid 2års ålder sen alltid från ca 4ra år. (för bästa effekt ska man tydligen ge 2 veckor hålla upp en osv) Han tyckte det vanligaste felet folk gör är att lindra sin hunds problem istället för att förebygga dom. Vanligtvis är behandlas hunden 2-5år försent enlige honom. Så aktivhund inköpt till båda hundarna, samt en nu tid till  viktplattan om 6mån ungefär.

 
Photobucket
 

Blända fortsääter blända. Är med de småhundarna varje dag i hagen på dagis vilket är hennes absoluta favorit tid på dygnet. har även varit med de stora med mig en gång för tränings skull. Hon har nämligen lite svårt för stora hundar, de ska Skällas på! enligt henne så nått vi måste träna bort. I och för sig skäller hon på det mesta just nu, uch vad spökig hon börjar bli. Men får tro på hennes uppföddare Åsa som säger det är positivt att ha en hund som kommer in i spökåldern tidigt. Jobbigt nu när alla tycker hon är så lite och söt bara och man får mer eller mindre ryta åt folk att låta stackarn ara i fred. Men men inte den blyga typen så det går det med ;-)

Blända med min älskade mamma
Photobucket Photobucket Photobucket

Rumpkrach (hehe)
Photobucket Photobucket

Är såklart 100 saker till jag skulle bloggat om men som sakt saker rinner ut i sanden efter ett tag. Känns inte lika viktigt. Men "ska försöka bli bättre" ;-) Kram på er!
Photobucket

KOMMENTARER:

  • Kia | Hundliv & Bloggdesign säger:
    2011-03-24 | 20:24:33
    Bloggadress: http://kiapalmang.com

    Fina hundar. :)

Kommentera inlägget här: