Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Sim/rehab

Kategori: Allmänt

Jag har sen ungefär 2,5år nu simmat mina hundar regelbundet. Började simma då jag rehabade Ewony efter sin skada.
Mina hundar älskar att simma. Sen gör det verkligen under iaf för mina hundar i både kondition och fysik.
Just nu simmar jag Ewony och Moha 1gång i veckan (blända och ronja simmas i mån om tid), kör lite oftare nu då Mohas tå spökar, annars simmar jag varannan vecka under hela höst/vintern. På sommarna blir det mer, men då utomhus.

Efter vi simmat lägger jag Moha/Ewony på vibbplatan. Detta är en vibbrationsplatta hundarna avgudar. OM jag nångång vann mycket pengar skulle detta vara nått av det första jag införskaffa.
Hundarna ligger och tittar och grejar i typ 10-15min men innan de 40min är slut sover de båda två varje gång. Blända brukar få köra lite på balansbollen medan staffarna gottar sig. Inte för det gör henne nått, hon gillar verkligen sin boll. *ler*

Här kommer lite bilder från dagens pass:

















KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: