Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Hej bloggen, jag hade glömt bort dig 😂

Kategori: Allmänt

 
Alltså, mammahjärnan har ju totalt glömt bort bloggen. Sorry, my bad.
Men mellan bajsblöjor, massa lek och allt vad som hör till så har det iaf hunnits med att hunderiats en hel del 😁 Till det sen. 
Jag vill börja med att säga grattis till att pappa Kurri har blivit pappa igen! Även denna gång hos kennel Hirkahos, tiken heter Famke. Helt underbara små kottar som nu börjar utforska livet i valplådan. 
 
 
Krut och jag har varit ute och tävlat en del.
Han har nu titlarna LP1, LD1 och igår blev vi uppflyttade till högre klass spår! 
I 26 graders värme köttade han sig runt 1 km spår. Missade tyvärr 2 apporter, men 5+slut blev resultatet, 10 på spårupptaget. Han va sååå jävla trött, och det va brutalt mycket mygg, men han älskar verkligen att jobba så det bekom honom inte. Fick peppa honom lite sista 200 metrarna, vilket egentligen inte behövdes, men det kändes bättre för ankaret som hängde där bak (jag) 😂 
Stannade på närmsta mack för en välförtjänt dusch av hund, innan vi drog vidare till klubben för att köra lydnaden.
Vi skippade platsen och budföringen, och jag hade egentligen inte så höga förhoppningar om 
uppflytt, men se på fan! 
Lydnaden stånkade vi (mest jag) oss igenom med höga poäng genomgående trots den sjuka värmen. Det kändes ungefär som att det va 70 grader varmt och att jag skulle rinna iväg vilken sekund som helst, men Krut va pigg 😂
Mycket fina kommentarer om vilken läcker hund jag har, ena domaren kom fram och va mycket imponerad över honom! Sånt värmer nästan mest 😁
Det blev iaf uppflytt, med 427,5 poäng och en 2a placering. Jag är sååå himla stolt över honom, min lilla gris ♥️
 
 
(Sen va det ju det här med att blogga från mobilen. Bilderna går inte att flytta på, men det får ni leva med 😁)
 
 
Kommentera inlägget här: