Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Länge sedan...

Kategori: Allmänt

Ber om ursäkt att jag bloggat så dåligt på sista tiden, men är just där skon klämmer, finns helt enkelt inte tillräckligt med tid på dygnet för allt jag vill göra. Speciellt inte nu i tävlings sesongen. Men här kommer iaf en uppdatering:

Jag mot skogen= Skogen vann! "Genvägarna" visade sig nämligen bestå av klättra i berg upp o ner eller gå genom sumpmark UPP över knäna på vissa ställen. Och JA jag är så dum och prova självklart!!!
Vad gör man inte för att hitta genvägar... ;-) 
Måste påpeka att det nog tog närmare 20min extra att pullsa genom träsket än gå runt. Så ta det från en nu erfaren: Stigar är där för en anledning!! ;-)

Vi har även varit i skogen en del, spårningen går sisådär tycker väl vi allihopa (sorry Maria ;-) Men uppletandet är vår grej!, Fasen vad duktiga de är!! Mina fina sök hundar <3 Synd man inte kan tävla i bara uppletande! Det hade nog varit vår grej.


Annars...

Moha körs hårt nu,Och för er som missat det är Moha " Friskförklard" för 1:a gången på snart 2år nu!! TJOHOOOO för det!! Snart är första tävlingen i klass3 för henne och tävlingsdjävulen i mig börjar komma fram. INTE BRA!

Hatar mitt vinna sinne. Finns inget kul i det, jag gillar tänket träna för 12or med att tävla 10or är en annan sak. OCH det vet jag allt för väl, vilket gör att jag nu gör om moment 11 dagar innan start! Smart?!
Nä antagligen inte...
Men det är väl det som är både tjusningen och fördärvet med lydnad, det finns alltid Nått att pilla med..

Tagit tag i mig själv nu! INTE bli frustrerad på hunden som faktist gör saker du en gång belönat den för! Hur fan ska hon veta ni har kommit till klass3 och den nu krävs större krav?
Lär om och lär rätt! Kanske skulle fått denna uppenbarelsen för ca 6mån sen eller nått men men nu är det som det är. Hoppas jag kan ha kvar denna känslan och inte ha några krav på henne till tävlingen. Se det som är bra ist för dåligt! Men som sakt FASEN vad svårt det är, tror jag redan bränt bort hjävelshornen 3ggr bara idag... ;-)



Blända: Blända löper just nu för 2dra gången. Vill mest bara vara med matte. Fast det vill hon ioförsig alltid ;-). Klass1 börjar kännas bra med henne. Ropa hurra lite för tidigt med apporteringen dock. Hon har gjort det skit fint med min apport de sista gångerna, sen låna jag en apport, FASEN heller sa hon, tog den men spotta på en gång. Så mer träning med andras apporter behövs, samt stadga i stå. Och såklart min ultimata utmaning få Blända att känna sig trygg att ligga plats med andra hundar. Men som sakt träningen pågår...



Kurri: Kurri går bla valp/grundkurs med sina fina syskon


Chili:

Staffan:


Staffan är föröverigt familjens 4de hund. Han kommer och går som han vill. Älskad och avgudad av alla mina, lite för mycket ibland hälsar han ;-)

Kurri har skött sig fin fint under Bländas löp nu, njuter av varje sekund nu innan han blir hane. Börjar dock bli lite spökig och allmänt cool. Unghunds trotts on the whay TJOHO!! Eller kanske inte....
Underbar är han iaf, snäll, rar och go. Ångrar mig iaf inte ännu jag behållt en hane hemma, kan fasen inte tänka mig en bättre hund för mig. Så träningsvillig, go och glad. Ja detta kan väl inte bli annat än bra eller? ;-)

Jag: Jag är nu också med i tävlingskommiten i klubben, mitt ansvarsområde är lydnaden. Jag brinner verkligen för min sport och hoppas kunna förmedla lite av min glädje för lydnaden till er alla så ni Vill O Vågar prova och testa på det! Kommer komma aktiviteter framöver!


Ja det var väl allt för nu...

Ha det bäst, och så hörs vi...

KRAMAR!


Kommentera inlägget här: