Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Juli 2012

Kategori: Allmänt

Jaha jaha, som vanligt alldeles för länge sedan jag blogga....Här kommer iaf en uppdatering om vad som hänt sen sist.
 
Moha:
kad
 
Moha är återigen skadad. Denna gången har hon en kraftig inflammation i ryggen vilket har gjort att ett ligament i höger bakknä töjts. Har gått snart en månad sen första veterinär besöket, är väl kanske kanske lite bättre nu. Återbesök på torsdag nästa vecka igen, om det inte är nått bättre då blir det reimiss till strömsholm :-( Fy fan vilken otur Moha har alltså. Men med allt som hänt den sista tiden tvekar jag att sätta igång henne till tävlingsnivå igen. Verkar ju inte bättre än att hon inte klarar det nu när vi är upp i 3an, är ju fasen nått trasigt på henne hela tiden nu tycker jag. Men vi få se. Just nu hoppas jag och ber jag bara om att vi ska slippa en operation av ryggen.
 
Kurri:
 
Kurri blev bra efter vila, ingen mer hälta. Han lever livet just nu, börjar bli tonåring samt hane, nästan så man kan se hormonerna spruta ur öronen på han nu. Fortfarande väldigt go och glad i allt och alla. Bara lite mycket av allt nu... Så han är det mest stadga träning och lugn och ro med. Lärt av min tidigare misstag och träna hund under tonåren, helt enklet inte värt det! Så vi har bara kul tillsammans, inte så mycket krav men mycket lek och kärlek.
 
Blända:
 
Vad ska jag säga. Nu när Moha återigen vilar så har jag haft massa tid för Blända. Men vet fasen inte om det är så uppskattat. Trodde inte det fanns FR (vallhundar) som ville bara vara sällskapshundar.. Men nu vet i fan alltså. Blända är väl glad när vi ska göra nått, ja iaf typ 20sekunder, eller 2 uppreppningar sen tycker hon för det mesta vi har tränat klart. Hon gör alla moment i 1:an nu men bara halvhjärtat. Ja all träning med henne känns så, Hon ber aldrig själv om att få gära nått, alltid jag så ber henne. Börjar bli tille tröttsamt nu då jag så gärna vill ha en hund som vill träna OCH vill träna mycket! När jag fått ordning på Moha ska jag invistera i lite privatlektioner, men helt ärligt vet jag inte om hon vill detta. Fick hon själv välja vet skulle hon nog vara bara en knä och kex hund....
 
Min fina familj:
 
Annars: Parningen med Asta kommer inte bli av denna gången, hon började löpa 2 mån för tidigt och vi fick inte ihop det denna gången. Ist kommer Ronja paras när hon löper i Aug/Sep.
Har själv velat massa fram och tillbaks vad jag ska göra med kenneln, vad jag ska ha för hundar osv osv.
Nu har jag iaf bestämmt mig för att satsa på 2 nya staffar iår. Den första kommer i början på september *ler* Mer kommer om detta.
 
Valpköpare:
Johanna karlsson och Faile blev klubbmästare i rally i år på rasspeciallen i gränna med 100poäng av 100!!!
(Faile är från min D-kull)
 
På andra plats var det också en Bismas , Jennie Hammarqvist och Alice (Alice är från min F-kull)
Grattis till er båda!!!
 
Bästa staffe i fortsättningsklassen var såklart också en Bismas hund *ler*  Grattis till Josefin Koivisto med sin fina fina Vilja <3 (vilja är från min F-kull)
 
Johanna Karlsson har också tillsammans med Perrin (från min A-kull) tagit sitt andra Agility cert!!! Bara ett kvar till champion nu!!! Coolt :-), Hon har även plockat lite pinnar tillsammans med Faile (från min D-kull) GRATTIS Johanna, fan vad ni är bra <3
 
 
 
 
Nu glömmer jag säker nån/några? Maila mig era resultat så lägger jag ut dom här.
 
Hör snart igen!!
 
Kram kram / Terese

KOMMENTARER:

  • Caroline säger:
    2012-07-18 | 15:36:33
    Bloggadress: http://ww.dextersweb.webs.com

    Jösses vad Kurri är fin <3 Lycka till med dom nya staffarna, ska bli spännande och se vad det blir :)

  • Johanna säger:
    2012-07-18 | 16:23:15
    Bloggadress: http://hapenidi.wordpress.com

    Perrin känner sig liiite bortglömd. Han förstår ju varför, även om han tycker certet var ganska bra, så inser han att du förväntar dig championat innan han blir omnämnd igen. Speciellt med tanke på hans prestationer på specialen... ;-) men vi har ju tagit ett agility cert. Och Faile har tagit lite pinnar, men hon behöver ingen mer uppmärksamhet. :P kram

  • Helen & Mini säger:
    2012-07-18 | 21:31:27

    Vill du ha en vallhundsras som vill jobba jämt så skaffa en bruksmalle;) Då har du att göra, det kan jag lova:)

Kommentera inlägget här: