Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Moha 16/2-13

Kategori: Allmänt

 
 
 
Länge sen jag blogga nu, Om allt hade gått som planerat med mohas op hade jag  "Jublat nu". Moha skulle varit frisk, Klon är bra och tanden som de skulle fixa likså.
Att vi troligtvis aldrig hade kunnat tävla igen var jag väl medveten om, MEN att nu ha en hund som knappt klarar 20min promenader känns långt från ok!
Moha lämnades in på djursjukhuset 11/19-2012 för att återigen ta bort en halft utslagen canintand..
Är ju 3dje tanden Moha tar så tänkte väl inte mycket mer på det,
Men jag hämtade hem henne. Såg jag direkt att bogen/armbågen var svullen och hon hade rejält ont.
Ringde för att kolla vad felet kunde va, de sa det kan bli en rektion av smärtlindringen i muskeln, alltså inget att oroa sig för (enligt dom)
Men när jag ser hur ont hon har, hon kunde tex  inte ta sig upp sängan själv (Sängen kommer hon fortfarnade inte upp inte heller Soffan,Bilen), det är pallar,dynor och annan hjälp tillgenglig)
Jag åkte såklart tillbaks till djursjukhuset efter ett par dagar. Det kunde ju inte vara meningen det ska va såhär.
De tog in henne och röntgade, såg lite pålagringar i armbågaran och kom fram till att det var problemet.
Hon hade helt enklt luggit på en sida för länge, därför problemet.
-rör på henne var instruktionen
I efterhand ett JÄVLIG dålig rekomendation,
 
 
 
Man gör ju så gott man kan, men kände att detta inte kunde stämma.
Hon prova hoppa upp i sängen/soffan nån gång (innan pallarna), benet krampa ihop direkt och det ljudet, den smärtan jag såg/ser hon får är helt outhärdlig. VAD FAN HAR NI GJORT MED MIN HUND!!!
 
Ny tid, denna gången en ortoped. PÅLAGRINGAR MY ASS!! Däremot ett muskelfäste som gått sönder, hur mycket verkar ingen veta. Det enda man enats om är att det skulle/har krävt stor kraft för att åstakomma denna skade. VAD GJORDE NI MED MIN HUND!  Men pga att jag rörde på henne den 1a tiden har det växt fel. Hon har nu ca 30% rörlighet i benet, kan gå ca 20min prom. Hon kan inte sträcka fram benet utan roterar det utåt när hon går.
 
Men fortfarande samma sak hos vet, "Det har inte hänt här" "vad konstigt" "olyckligt"
 
Man känner sig ju rätt liten och hjälplös, inte har jag mycke pengar heller (om det nu hade löst nått?)
Men ska det vara såhär?? Ska man verkligen behöva få tillbaks en trasigare hund hem än vad man lämnat in.
 
En tand mot ett helt trasigt bent??? Vilket hon innan inte hade NÅTT PROBELM MED, VAD FAN HÄNDE!!
Varför vill ingen ta ansvar för det????
 
Här sitter jag med räkningat på ca 4000kr i skuld för det här, pga oväntade komplikationer... Som sakt innan, vore det munnen som spöka hade jag inte sakt nått men ett innan friskt ben??
 
Det enda råd jag fått är att vi ska göra en ny operation där de ska skära av muskeln och försöka reparera det som går. Inte heller där har jag några garantier att det ens skulle bli bättre. Jag skulle göra allt för min hund men just nu börjar jag känna mig mer som liemanen än moderteresa.
 
Ska detta vara anledningen jag nu faktist måste avliva Moha?? Inte direkt ett hundliv hon har nu...
 
Ångest,tårar, förtvivlan, men framför allt känner jag mig överkörd. Vem gör nått sånthär mot en människa/hund utan att ta nått ansvar??
 
Jag skulle nog kunna sitta här hella natten och skriva om detta.
 
VEM FAN lämnar in en hund för tanddragning och får mer eller minder en invalid hund tillbaks ?!?
 
Att ens behöva ha avlivigs tankar är svårt nog, Men för nått nån jävla slarvig sköterska el dyl gjort, FAN INTE OK!
 
 
Du är mitt hjärta Moha, Om jag så ska riva upp och ner på hela världen så ska jag ge dig rättvisa !!!
 
Matte älskar dig!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-02-24 | 11:03:25

    Detta är FAN inte ok! Blir så jävla förbannad! Vem tar ansvar för ett liv lika mycket värt som en människa.....stå på dig och du har folk bakom dig, pengainsamling om så behövs!! Vi tänker på er!
    Kramar kodi, matte å anna!

Kommentera inlägget här: