Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Lydnadsträning

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft 4 helt underbara timmar på brukshundsklubben tillsammans med hundarna.
Först körde jag lite agility samt lek/jakt inkallningar med Pepzi ca 40min (självklart med pauser) Körde en cirkel övning med två hopp sa 10m isär. Funkade superbra, han kan också redan nu köras åt båda hållen vilket iaf Moha hade problem med i början. Moha är högerhänt det märks, men Pepzi verkar inte ha några problem med att jag byter handlingshand bara jag är tydlig.
Sen körde vi en raksträcka med 3hopp där jag ibland körde alla 3 rakt, ibland svängde av han efter 2 osv för att kolla att han verkligen lyssnade/följde mig ist för att bara hopp. Inte EN gång tog han ett hinder jag inte vill. Hur duktig som helst *hjärtar*

Sen klockan 12.00 var det samling för dagens lydnadsträning. Idag var det jag, Madde,Johanna samt fröken Regina som var på plats. Alla körde 3min pass var med vila imellan medan de andra körde sin 3min pass.

Körde bara "varsegod" med Moha idag (måste väl erkänna vi hade tränat linförhet samt hopp och metallapport innan alla kom, men det pratar vi tyst om ;-)Ingen var iaf chokade att jag redan var där när de kom haha.
Hade rätt dåligt sug på varsegod ordet till en början med moha, men fröken Regina var dock duktig och snodde leksaken för Moha samt var rolig lektant så det släppte mot slutet.
Men märks hon inte mår bra ännu. körde därför bara 3 gånger 3 pass med henne. Inte alls det suget/farten det brukar vara. Men men det blir väl bättre hoppas vi. Har återbesök för nya provtagningar 19maj.

Blända var också med, hon har blivit fruktansvärt osäker speciellt på andra hundar nu så idag tränade vi passiviter TYST sådan (ja det är iaf dit vi vill komma) Hon är nämligen väldigt utåtagerande med sitt skällande. Allt nytt ska skällas på! Försökte så gott de gick bryta henne och få henne att fokusera på mig ist, man behöver INTE ha koll på allt och alla hela tiden (vilket hon ju själv tycker). Funkade stundvis skitbra, kom nya ekipage till planen med jämna mellanrum så blev riktigt bra störningsträning för henne. Passade även på att få henne fotat av Regina, bilder kommer senare i veckan.  

Lite bilder från dagen:

Madde,Regina, Johanna samt maddes Lazzo


Johannas aussi Ösa med fröken Regina tränar inkallningar. Starten:


på väg till matte


Avslut med lek, tjohooo


Madde och Lazzo


Madde har även en underbar borzoihane vid namn Ior som är helt galet cool


Madde med sina pojkar


Såhär nöjd ser Moha ut efter ett avklarat träningspass, om denna hunden inte är lycklig vet jag inte vad


Lite blandat:


Om jag tar den här vägen märker nog inte matte att jag snor bollen *ler*




Kommentera inlägget här: