Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Pepzi o agilityträning

Kategori: Allmänt


Här kommer lite bilder på Pepzi (o lite gänget) från vår agilityträning idag.
Förstår att man kör agility med bergerna, fasen vilken fallenhet Blända har för detta. På två pass tar hon självmant tunnlarna samt följer mig bra genom hinderstäden både rakt och i svängar med bra fart. Har även shapat in slalomen på henne. Idag körde vi 4ra pinnar med 100% lyckande. Inte illa *ler*
Moha har blivit skit bra, dock lite okänslig på hindrena vilket vi behöver träna mer på, hinder ska hoppas ej krasshas (hur nu än det stavas?) Hon lyckades också skada sig idag, inte under träningen utan när hon satt uppbunden. koppelhaken hade nämligen låst fast sig i armbågen på henne. ett 1*1 stort hål finns där nu. Tur man har en snäll hund, kan inte varit kul när jag nöp/drog loss det. Bäbis då inte mycket som går rätt för henne nu inte. Såret ser dock bra ut, får själklart se till att tvätta och hålla efter det men tror inte det behöver nån veterinär vård iaf. Ja vad ska jag säga, vårt liv är inte tråkit iaf *ler*





Mitt fina fina gäng*'hjärtar*





Hoppa kan jag, högt ozzå 'ler'








Ny variant på klassiska tungbilden, nu även under hopp (hehe) 











Kommentera inlägget här: