Bismas

Staffordshire bullterrier för Lydnad-Agility-Bruks
www.bismas.se

Agilitykarriär?

Kategori: Allmänt

Ja det är frågan det, iaf lite tankar jag haft den senaste tiden med Mu. Ja tills ungefär idag. Körde dubbelbox med hundarna idag:



Pepzi sköte sig som vanligt utmärkt *hjärta*, MEN Mu... Ja alla svänga känns det mer eller mindre som jag kan göra hursomhelst, springa ozzå MEN när man hela tiden får ner en eller två bommar när man kör börjar det kännas tröstlöst. Fått råd att ta av henne banan och pausa henne om hon river: detta tyckte jag snarare gjorde det värre. Hon varva bara upp sig och fler bommar rykte. Att alltid ta om det hindret hon river: Ja oftast hoppar hon väl det första bra, men jag vet inte tycker detta sabbar mycket av flytet och känns mindre kul hur som, men vad vet jag? Sen är det ju dessa mindre roliga råden som tejpa fast bommar, låta henne slå sig, bli arg mm mm. För mig låter detta inte bara farligt utan väldigt tråkit. Om det är det som krävs för att få henne och sluta riva så lever jag nog hellre med att hon river faktist. Hur surt det nu än må vara... 
Ser nu mer än någonsin fram mot kennelträffen och Johannas agilitypass.Tror dock felet kan vara så enkelt att Mu faktist bara är för lat, hon är ju det alltid annars så varför inte ozzå i agilityn. Och jag är alldeles för mycke av en tävlingsmänniska för att kunna tävla för "skojs" skull.
Men fortsätta träna ska vi, kanske Johanna ser nått som jag missat den 23dje :-)
Lite bilder på flocken: Pepzi söker fortfarande ett eget hem.



märks vem som gillar att vara i centrum mest av dom ;-)


Pöss *ler*


Mega Mu, trotts snart nåd idialvikt igen är mu något av den större sorten ;-)


KOMMENTARER:

  • Anna med Bandit säger:
    2011-06-26 | 21:40:26

    fiinaste pepzysen! Du får ta och filma när du kör agility, så kanske du kan se varför hon river!? Jag försöker alltid filma, dels så är det kul, dels så kan man se vilka fel man själv gör.. Ett litet tips bara!

Kommentera inlägget här: